BluePink BluePink
XHost
Oferim servicii de instalare, configurare si monitorizare servere linux (router, firewall, dns, web, email, baze de date, aplicatii, server de backup, domain controller, share de retea) de la 50 eur / instalare. Pentru detalii accesati site-ul BluePink.

C:\Documents and Settings\directiune\Local Settings\Temporary Internet Files\Content.Word\SnapShot.gif

 

 

 

APROBAT,

 

Preşedinte Consiliu de Administraţie

 

Director,

prof. dr. Constanţa CHELARU

 

 

 

           REGULAMENT

DE ORDINE INTERIOARĂ

 

   an şcolar 2012-2013

 

 

 

 

 

Dezbătut şi avizat în şedinţa comitetului de părinţi din data de 19.10.2012

Dezbătut şi avizat în consiliul consiliul profesoral din data de 22.10.2012

Dezbătut şi avizat în consiliul de administraţie din data de 26.10.2012

 

 

 

EXTRAS DIN REGULAMENT

 

ANEXA 4

 

DREPTURILE, ÎNDATORIRILE, RECOMPENSELE ŞI SANCŢIUNILE CE SE POT APLICA ELEVILOR DIN COLEGIUL NAŢIONAL „GHEORGHE ASACHI”

 PIATRA-NEAMŢ

 

I. DREPTURILE ELEVILOR

 

Art. 1. Elevii CNGA se bucură de toate drepturile conferite de Constituţia României şi de cele prevăzute în ROFUÎP.

 

Art. 2. La CNGA elevii au condiţii adecvate pentru studiu, iar materialele, calculatoarele şi sala de sport pot fi utilizate de elevi şi după orele de curs, sub supravegherea profesorilor, după un program stabilit de conducerea unităţii.

 

Art. 3. Elevii şcolii, folosind dreptul la asociere, se pot organiza în cluburi, cercuri, asociaţii în condiţiile legii.

 

Art. 4. Elevii care participă la concursuri şcolare şi manifestări cultural-artistice şi sportive beneficiază de ajutor financiar pentru transport, cazare şi masă, în limita fondurilor existente.

 

Art. 5. Elevii beneficiază de premii, distincţii şi prezentarea în adunarea claselor în careu şi în cadrul consiliului profesoral dacă obţin rezultate deosebite la învăţătură, la concursuri şi manifestări cultural-artistice şi sportive sau dacă promovează imaginea şcolii prin orice alte activităţi interesante sau fapte deosebite.

 

Art. 6. Elevii beneficiază de asistenţă medicală şi asistenţă psihopedagogică gratuită, acordate de medicul şcolar şi psihologul şcolar.

 

Art. 7. Elevii CNGA pot participa la excursii în ţară şi străinătate, la activităţi în cadrul parteneriatelor educaţionale sub supravegherea profesorilor.

 

Art. 8. Elevii CNGA au prioritate la cazarea în căminul propriu al unităţii.

 

Art. 9. Elevii care se pregătesc pentru participarea la etapa judeţeană sau naţională a concursurilor şi olimpiadelor şcolare pot fi scutiţi de frecvenţă în ultimele două săptămâni premergătoare concursului cu acordul conducerii CNGA (ROFUÎP)

 

Art. 10. Elevii care participă la activităţi aprobate de directorul unităţii şcolare (concursuri, simpozioane, manifestări ştiinţifice etc.) beneficiază de decontarea cheltuielilor de transport, cazare şi masă pe perioada deplasării.

 

II. ÎNDATORIRILE ELEVILOR

 

Art. 11.. Elevii sunt obligaţi să cunoască şi să respecte toate prevederile Regulamentului de organizare şi funcţionare a unităţilor de învăţământ preuniversitar, ale Regulamentului de ordine interioară, să respecte toate legile statului.

 

Art. 12. Elevii au datoria de a frecventa cursurile, de a se pregăti la fiecare disciplină de studiu, de a-şi însuşi cunoştinţele prevăzute de programele şcolare.

 

Art. 13. Elevii trebuie să aibă o comportare civilizată şi să poarte uniforma CNGA stabilită în consiliul elevilor şi aprobată de consiliul profesoral: sacou, hanorac sau vestă neagră sau bleumarin şi cămaşă, bluză sau tricou alb sau lila şi,  după caz, fustă sau pantaloni bleumarin, negri, gri.

 

Art.14. Ţinuta elevilor CNGA trebuie să nu fie indecentă (bluze decoltate, scurte sau transparente, machiaj excesiv, fuste foarte scurte, pantaloni cu talia prea joasă, păr vopsit în culori stridente, bijuterii în exces, piercinguri, ţinută capilară indecentă).

 

Art. 15. Accesul elevilor în şcoală se face exclusiv pe uşa destinată elevilor.

 

 


Art. 16. Accesul spre sălile de curs se face exclusiv pe scările destinate elevilor. Accesul pe uşa şi pe scările destinate personalului angajat al şcolii se poate face în condiţii deosebite şi însoţiţi de un adult.

 

Art. 17. Comunicările, în pauză, dintre elevi şi cadrele didactice se fac prin intermediul elevului de serviciu doar cu acordul profesorului, iar staţionarea elevilor pe holul din faţa cancelariei este interzisă.

 

Art. 18. Accesul la aparatura de specialitate, la mijloacele de învăţământ şi materiale didactice se face numai sub supravegherea persoanelor autorizate.

 

Art. 19. În cazul deteriorării unor bunuri, acestea vor fi înlocuite pe cheltuiala celui care a comis fapta sau dacă nu se stabileşte vinovatul, pe cheltuiala colectivului clasei care a utilizat respectivul obiect; manualele gratuite distribuite elevilor şi nereturnate sau deteriorate de către aceştia vor fi plătite de elevi la un preţ stabilit de conducerea şcolii.

 

Art. 20. În situaţii deosebite elevii pot solicita învoiri numai de la profesorul diriginte sau în lipsa acestuia de la profesorul de serviciu pe şcoală. Profesorii vor consemna absenţele în catalog şi vor fi motivate pe baza cererii unuia dintre părinţi.

 

Art. 21. Motivarea absenţelor se face de către diriginte în ziua prezentării actelor justificative care pot fi:

 

a)   adeverinţă eliberată de medicul cabinetului şcolar sau de medicul de familie aceasta din urmă fiind vizată de medicul şcolar;

 

b)   adeverinţă sau certificat medical eliberat de unitatea sanitară, în cazul în care elevul a fost internat în spital;

 

c)     cererea   scrisă   a   părintelui/tutorelui   legal   al   elevului,   adresată   directorului   unităţii   de

 

învăţământ şi aprobată de acesta, în urma consultării cu dirigintele clasei.

 

Art. 22. În cazul elevilor minori părintele are obligaţia de a prezenta personal dirigintelui actele justificative pentru absenţele copilului lor.

 

Art. 23. Actele pe baza cărora se face motivarea absenţelor vor fi prezentate în termen de maxim 7 (şapte) zile de la reluarea activităţii elevului. După cele 7 zile absenţele nu vor mai fi motivate.

 

Art. 24. Este interzisă, în timpul programului, deplasarea în afara incintei şcolare.

 

Art.  25.  Elevii  sunt  obligaţi    anunţe  de  urgenţă,  pe  primul  angajat  al  şcolii  pe  care  îl  găseşte

 

despre:

a)  existenţa unei situaţii deosebite (conflict, agresiune etc.);

b)  prezenţa în clădiri sau în curtea unităţii şcolare a unor persoane suspecte sau aflate în situaţia

de a produce evenimente nedorite;

c) existenţa unor pachete, bagaje sau alte obiecte suspecte sau lăsate fără supraveghere.

 

Art. 26. Se interzice introducerea în şcoală a aparaturii electronice (radio-casetofoane, calculatoare etc.) fără acordul conducerii şcolii şi fără supravegherea unui cadru didactic.

 

Art. 27. Se interzice aducerea în incinta şcolii a unor persoane străine care pot tulbura activitatea unităţii şcolare.

 

Art. 28. Se interzice elevilor intrarea în curtea şcolii cu orice tip de autovehicul.

 

Art. 29. Este interzis elevilor:

a)  să distrugă documente şcolare, precum cataloage, carnete de elev, foi matricole etc.;

b)  să deterioreze bunurile din patrimoniul unităţii de învăţământ;

 

c)   să aducă şi să difuzeze în unitatea de învăţământ materiale care, prin conţinutul lor, atentează la independenţa, suveranitatea şi integritatea naţională a ţării, care cultivă violenţa şi intoleranţa;

 

d)   să organizeze şi să participe la acţiuni de protest care afectează desfăşurarea activităţii de învăţământ sau care afectează frecvenţa la cursuri a elevilor;

 

e)  să blocheze căile de acces în spaţiile de învăţământ;

 

f)   să deţină şi să consume în perimetrul unităţii de învăţământ şi în afara ei droguri, băuturi alcoolice, ţigări şi să participe la jocuri de noroc;

 

g)   să introducă în perimetrul unităţii de învăţământ orice tipuri de arme sau alte instrumente, precum muniţie, petarde, pocnitori etc., care prin acţiunea lor pot afecta integritatea fizică şi psihică a colectivului de elevi şi a personalului unităţii de învăţământ;

 

h)  să posede şi să difuzeze materiale cu caracter obscen sau pornografic;

i)     să ţină în stare de funcţionare telefoanele celulare în timpul orelor de curs, a examenelor şi a concursurilor;

j) să înregistreze audio sau video activităţile din şcoală fără acordul profesorilor sau al conducerii şcolii:

 

k)   să lanseze anunţuri false cu privire la amplasarea unor materiale explozibile în perimetrul unităţii de învăţământ;

 

l)   să aducă jigniri şi să manifeste agresivitate în limbaj şi în comportament faţă de colegi şi faţă de personalul unităţii de învăţământ;

 

m)  să frecventeze barurile, cazinourile şi să practice jocurile de noroc;

n)  să stea pe holuri după ce s-a sunat de intrare;

o)  să deranjeze desfăşurarea activităţilor din şcoală.

 

OBLIGAŢIILE ELEVULUI DE SERVICIU PE CLASĂ

Art. 30. Prin rotaţie, elevii fiecărei clase fac de serviciu în clasă având următoarele atribuţii:

 

a) preiau spaţiul şcolar cu 10 minute înainte de începerea programului şi semnalează profesorului de serviciu orice deficienţă sau lucru suspect;

 

b)  asigură condiţii optime de desfăşurare a lecţiilor (ordine, curăţenie, cretă, tablă ştearsă);

c)  comunică la fiecare oră absenţele;

d)  pleacă ultimii din clasă, predând personalului de serviciu, în bună stare, spaţiul şcolar;

e)  asigură securitatea clasei în orele în care activitatea se desfăşoară în alte spaţii şcolare.

 

OBLIGAŢIILE ELEVULUI DE SERVICIU PE ŞCOALĂ

 

Art. 31. Elevii prestează, conform unei planificări interne, serviciul pe şcoală având următoarele obligaţii:

a)  se prezintă la şcoală la ora 745, când preia serviciul şi părăseşte şcoala la 1500;

b)  poartă banderola care îi afirmă calitatea oficială de reprezentant al şcolii;

c)  are o ţinută şi atitudine decentă;

d)  se interzice părăsirea postului în timpul programului;

e)  semnalizează sonor începutul şi sfârşitul orelor de curs;

f)  ca persoană oficială, mediază relaţia între profesori şi elevi, părinţi sau alte persoane care vin

în şcoală;

 

g)     se subordonează profesorului de serviciu pe şcoală, cu care ia legătura la începutul programului şi pe care îl informează asupra tuturor problemelor deosebite care apar în timpul serviciului;

 

h)    legitimează toate persoanele care vor să intre în şcoală şi dacă au probleme care justifică accesul îi va trece în registrul de evidenţă, consemnând datele necesare;

 

i)   nu schimbă calitatea de elev de serviciu cu nici un coleg, răspunzând de ceea ce se întâmplă pe tot parcursul zilei; în cazul susţinerii tezelor sau cazuri de urgenţă, anunţă profesorul de serviciu şi de comun acord găsesc un înlocuitor care semnează de preluarea serviciului;

 

j)   în timpul serviciului nu poartă discuţii cu colegi sau prieteni, nu permite aglomerarea elevilor în faţa cancelariei sau a cabinetului directorului;

 

k)   supraveghează, alături de profesorul de serviciu şi de alte persoane abilitate de conducerea şcolii, starea disciplinară şi păstrarea bunurilor;

 

l)  preia şi distribuie creta elevilor de serviciu pe clasă;

m)  anunţă, cu o zi înainte, dacă nu poate presta serviciul pe şcoală.

 

 

SANCŢIUNI

 

Art. 32. Elevii care săvârşesc fapte prin care se încalcă dispoziţiile legale în vigoare, inclusiv Regulamentul de organizare şi funcţionare a instituţiilor de învăţământ preuniversitar şi Regulamentul de ordine interioară, vor fi sancţionaţi în funcţie de gravitatea acestora şi de repetabilitatea lor.

Art. 33. Sancţiunile care se pot aplica elevilor sunt următoarele:

a)  observaţia individuală;

b)  mustrarea în faţa clasei şi/sau în faţa consiliului clasei sau a consiliului profesoral;

 

c)  mustrarea scrisă;

d)  retragerea temporară sau definitivă a bursei;

e)  eliminarea de la cursuri pe o perioadă de 3-5 zile;

f)  mutarea disciplinară la o clasă paralelă;

g)  preavizul de exmatriculare;

h)   exmatricularea cu drept de reînscriere în anul următor în aceeaşi unitate de învăţământ şi în acelaşi an de studiu;

 

i)     exmatricularea fără drept de reînscriere în aceeaşi unitate de învăţământ;

j)     exmatricularea din toate unităţile de învăţământ fără drept de reînscriere pentru o perioadă de timp.

În funcţie de specificul abaterilor săvârşite, prin Regulamentul de ordine interioară al CNGA se instituie şi următoarele măsuri şi sancţiuni disciplinare:

a.       amendă în valoare de 30 de lei pentru următoarele abateri: chiul, staţionarea pe holuri după ce s-a sunat, neprezentarea în echipament sportiv la ora de educaţie fizică, indiferent dacă este scutit sau nu, deplasarea la chioşcul alimentar în timpul orelor, nepurtarea uniformei şcolare indicate în prezentul regulament, utilizarea telefoanelor mobile în timpul activităţilor didactice sau neînchiderea acestora în timpul orelor de curs, evaluărilor şcolare de diferite tipuri, activităţilor educative), intrarea în curtea şcolii cu orice tip de autovehicul, folosirea intrării profesorilor şi deplasarea pe scările de acces destinate profesorilor. Amenzile se vor plăti la caseria şcolii, eliberându-se chitanţă. Fondurile astfel colectate vor fi utilizate exclusiv pentru îmbunătăţirea bazei materiale şi pentru recompensarea elevilor merituoşi. Sancţiunile administrate vor fi înregistrate într-un registru de evidenţă a stării disciplinare, consemnându-se pe clase abaterile constatate. Numărul şi gravitatea acestor abateri va constitui unul dintre criteriile de evaluare a activităţii dirigintelui clasei.

b.      Scăderea notei la purtare cu 1 punct pentru următoarele abateri: comportament necuviincios faţă de personalul şcolii şi colegi, 10 absenţe nemotivate, neîndeplinirea sarcinilor ca elev de serviciu, deranjarea cu bună ştiinţă a orelor, persistenţa în a nu purta uniforma şcolară.

c.       Achiziţionarea a 4 topuri de hârtie xerox pentru uzul şcolii pentru fumatul în incinta şcolii. Hârtia va fi predată directorului sau directorului adjunct pe bază de proces verbal ce va fi anexat registrului de evidenţă a abaterilor disciplinare.

d.      Scăderea notei la purtare cu 2-6 puncte, în funcţie de gravitatea faptelor, pentru acte de agresiune, furt, deteriorare cu bună ştiinţă a bunurilor şcolii, modificarea sau distrugerea documentelor şcolare, introducerea în şcoală a materialelor şi obiectelor potenţial periculoase (spray-uri lacrimogene, petarde, cuţite etc), a substanţelor halucinogene (droguri), consumul de alcool, posedarea şi distribuirea de material pornografic, distribuirea materialelor care cultivă violenţa şi intoleranţa, organizarea şi desfăşurarea de acţiuni de protest care afectează buna desfăşurare a cursurilor, blocarea căilor de acces în şcoală, înregistrarea audio sau video a activităţilor şcolare fără acordul profesorilor şi al conducerii şcolii, postarea pe internet a mesajelor sau materialelor care aduc atingere imaginii şcolii. Toate aceste abateri vor fi sancţionate şi prin mustrare în Consiliul profesoral, iar elevii care le-au săvârşit vor participa la şedinţe de consiliere la cabinetul psihopedagogic al şcolii.

În condiţiile în care Consiliul profesoral decide eliminarea de la cursuri a elevilor care au săvârşit abateri disciplinare, în această perioadă de timp elevul va realiza muncă în folosul şcolii care presupune curăţenia în curtea şcolii, îngrijirea şi amenajarea aleilor şi a parcului impus de sezon, întreţinerea curăţeniei pe holurile şi în clasele CNGA.

Anularea pedepselor se face conform articolului 130 din ROFUÎP.

 

RECOMPENSE

 

Art. 34. Elevii CNGA care obţin rezultate deosebite la concursurile şcolare şi extraşcolare vor fi recompensaţi astfel:

 

Concursuri şi proiecte

Concursuri şi proiecte

Concursuri şi proiecte

Concursuri şi proiecte

la nivel judeţean

la nivel interjudeţean

la nivel naţional

la nivel internaţional

- prezentarea

- prezentarea

- prezentarea

- prezentarea

rezultatelor în careul

rezultatelor în careul

rezultatelor în careul

rezultatelor în careul

elevilor,în cadrul

elevilor,în cadrul

elevilor,în cadrul

elevilor,în cadrul

consiliului profesoral

consiliului profesoral

consiliului profesoral

consiliului profesoral

- diploma, premiul

- diploma, premiul

- diplomă de excelenţă

- diplomă de excelenţă

special pentru

special pentru

- premiu în bani

- premiu în bani

promovarea imaginii

promovarea imaginii

(150 lei)

(250 lei)

şcolii

şcolii

 

 

 

Art.35. Se acordă premii speciale (carte, CD-uri, soft educaţional, diplome, medalii) elevilor cu frecvenţă de 100% pe tot parcursul anului, cu media anuală peste 9 şi 10 la purtare.

 

Art. 36. Se acordă premii speciale elevilor care au promovat imaginea şcolii (concursuri judeţene sau interjudeţene, concurs naţional sau concurs internaţional).

 

Art. 37 Se acordă premii speciale (premiul de onoare al CNGA) elevilor cu atitudine civică exemplară.

 

Art.38. Se acordă şefului de promoţie al CNGA premiul de onoare al CNGA însoţit de un premiu în bani în cuantum stabilit de Consiliul de Administraţie al CNGA

 

Art.39. Se acordă premii speciale (premiul de onoare al CNGA) elevilor care organizează sau participă şi obţin premii la simpozioane sau sesiuni de comunicări ştiinţifice.

 

 

ANEXA 5

Drepturile, îndatoririle şi sancţiunile elevilor din internatul CNGA Piatra-Neamţ

 

I. Drepturile elevilor interni:

Art. 1. Elevii care sunt cazaţi în căminul internat a CNGA Piatra-Neamţ au dreptul să folosească în mod gratuit baza materială şi culturală a internatului, să beneficieze de asistenţă medicală, să folosească spaţiul de studiu, să aleagă şi să fie ales în comitetul de internat, să facă propuneri pentru îmbunătăţirea condiţiilor de studiu şi de viaţă în internat, să participe la serbări şi alte activităţi organizate de şcoală, să beneficieze de spălarea gratuită a lenjeriei.

 

Art. 2. Elevii interni pot servi masa la cantina şcolii, în baza unui abonament lunar.

 

II. Îndatoririle elevilor interni.

Art. 3. Elevii interni au următoarele îndatoriri:

1.      să respecte programul cadru al internatului;

2.      să aibă o ţinută şi o atitudine corespunzătoare;

 

3.      să folosească în mod corespunzător bunurile din inventar, instalaţiile electrice şi sanitare precum şi celelalte bunuri puse la dispoziţie;

 

4.      să efectueze programul gospodăresc stabilit de comitetul de cămin (amenajare panouri, holuri, curăţenie etc.);

5.      să respecte regulile igienico-sanitare;

6.      să păstreze liniştea (în camere, pe holuri, în sala de meditaţie, sala de mese), ordinea şi curăţenia în camera de locuit, în spaţiile de folosinţă în comun – WC-uri, chiuvete, duşuri, în cantină, în timpul servirii mesei; să cureţe masa după ce mănâncă şi să lase scaunele frumos aşezate.

 

7.      să achite lunar regia de internat, cazarea şi alocaţia de hrană până la sfârşitul luni în curs pentru luna următoare. Situaţiile deosebite care împiedică acest lucru vor fi aduse la cunoştinţa personalului responsabil de cămin (director, pedagog ),în timp util. În cazul neefectuării acestor plăţi contractul va fi considerat reziliat unilateral.

 

8.      să predea şi să preia lenjeria pe care o are în inventar; să prezinte biletul de voie semnat de diriginte sau profesorul cu care lucrează la clasă sau director şi să respecte intervalul orar de pe acesta.

 

9.      să colaboreze cu pedagogul pentru efectuarea mutaţiei pe actul de identitate (viza de flotant).

 

10.  să-şi efectueze zilnic toaleta individuală;

11.  să aibă o atitudine cuviincioasă faţă de profesori, părinţi, pedagog şi colegi;

12.  să respecte regulile de protecţie a muncii şi vieţii în internat;

 

13.  la plecarea în vacanţe să efectueze curăţenie generală în cameră şi să restituie integral bunurile primite în stare corespunzătoare;

 

14.  să facă serviciu pe internat;

15.  să participe la meditaţiile organizate zilnic;

16.  să respecte orele de studiu şi pregătire pentru (lecţii) ore;

17.  să respecte regulile PSI.

18.    Programul unei zile de lucru (fără sâmbătă şi duminică) este:

6,30 –deşteptarea

 

6,30-7,30-program administrativ (toaleta de dimineaţă, curăţenie în dormitoare, servirea mesei)

7,30-8,00-pregătirea pentru ore şi mersul la cursuri.

 

8,00-15,00- cursuri,cu pauză mare 10,50-11,10

13,00-15,30-servirea mesei de prânz

13,00-17,00 program de odihnă, curăţenie în dormitor şi pregătirea pentru meditaţie

14,00-16,00 timp liber (fără bilet de voie)

17,00-19,00 - meditaţie

 

18.30-19.30-servirea mesei

20.00-21.45-program administrativ, lecţii, prezenţa efectuată de pedagog.

21,45-22,30-pregatirea pentru culcare (cu toaleta de seară ), prezenţa şi verificarea camerelor de către supraveghetorul de noapte

22,30- stingerea

 

19.  Să suporte contravaloarea oricărui obiect distrus sau deteriorat;

20.  Să respecte personalul din internat (pedagog, supraveghetor, bucătărese, administrator etc.)

21.  Să adopte o atitudine de respect reciproc şi să evite stările conflictuale cu ceilalţi colegi din internat.

 

NOTĂ: Joia este curăţenie generală în dormitoare (meditaţia va începe la 17,30). Activităţile vor fi raportate şi la orarul elevului. Programul cadru va fi adaptat în zilele de sâmbătă şi duminică. Activităţile gospodăreşti vor fi stabilite de pedagog împreună cu membrii comitetului de cămin. Personalul şcolii din internat nu răspunde de bunurile personale ale elevilor.

 

Respectarea acestui program este obligatorie.

 

Art. 4. Elevilor interni le sunt interzise:

 

1. introducerea sau tolerarea persoanelor străine în internat fără acordul pedagogului, supraveghetorului de noapte sau a conducerii şcolii – amendă 30 lei şi eliminarea din internat în funcţie de gravitatea faptei;

 

2. introducerea sau consumarea în internat a băuturilor alcoolice, drogurilor, substanţelor halucinogene, fumatul – amendă 50 lei şi eliminarea din internat, în funcţie de gravitatea faptei

 

3.      folosirea reşourilor sau altor aparate electrice, decât cele puse la dispoziţie de administraţie în spaţiile special amenajate – amendă 50 lei

 

4.      introducerea în internat a substanţelor inflamabile şi toxice – amendă 50 lei

5.      pregătirea preparatelor culinare şi păstrarea alimentelor în camere şi pe ferestre – 30 lei amendă

6.      practicarea jocurilor de noroc – scăderea notei la purtare cu 2 puncte

7.      pătrunderea în alte camere fără acordul celor care locuiesc acolo sau în lipsa acestora – scăderea notei la purtare cu 2 puncte sau eliminare din internat, în funcţie de consecinţele acestei fapte;

8.      părăsirea internatului fără bilet de voie – amendă 50 lei;

 

9.      lipirea pe pereţii camerelor, pe uşi, ferestre sau dulapuri de fotografii sau decupaje sau scene obscene sau ce contravin bunelor moravuri – amendă 50 lei;

 

10.  schimbarea destinaţiei bunurilor puse la dispoziţie, deteriorarea sau distrugerea lor – contravaloarea bunului stricat şi scăderea notei la purtare cu un punct dacă fapta a fost cu rea voinţă;

 

11.  folosirea unui limbaj vulgar şi a unei atitudini necorespunzătoare statutului de elev – amendă 30 lei;

 

12.  aruncarea în jurul internatului sau în spaţiile de folosinţă comună a ambalajelor şi resturilor menajere. – curăţenie în jurul internatului timp de 3 zile;

 

13. efectuarea unor activităţi care perturbă programul de meditaţie – amendă 30 lei.

14. comportamentul necivilizat faţă de ceilalţi elevi cazaţi – scăderea notei la purtare cu 1 punct.

15. accesul fetelor în camerele băieţilor şi invers – amendă 30 lei.

 

16. scoaterea din cantină a veselei şi a tacâmurilor.(în cazurile speciale vor cere permisiunea administratorului sau bucătăresei) – amendă 30 lei sau contravaloarea obiectelor în cazul în care nu pot fi recuperate.

 

 

Art.5 Sarcinile elevului de serviciu în internat

1. Respectă programul de serviciu stabilit.

2. Nu admite intrarea persoanelor străine în internat.

 

3. Anunţă pedagogul de serviciu şi elevul căutat de către părinţi, rude, prieteni. Nu admite intrarea lor în cămin.

 

4. Nu părăseşte locul de serviciu până nu-şi asigură înlocuitor şi nu are acordul pedagogului.

5. Să aibă un comportament civilizat faţă de toate persoanele cărora li se adresează.

 

6. Anunţă pedagogul de cate ori se produce o deteriorare sau stricăciune a bunurilor comune din internat(geamuri, tâmplărie, instalaţii sanitare, încuietori etc.)

 

7. În cazuri de forţă majoră (incendii, cutremur, inundaţie etc.) anunţă pedagogul, paznicul sau oricare alt angajat al instituţiei şi ia unele măsuri imediate de P.S.I.

 

8. Anunţă pedagogul de orice neregulă constatată.

 

9. Anunţă pedagogul de orice situaţie conflictuală apărută între elevii interni, anunţă personalul de pază.

 

10. Elevul de serviciu îndeplineşte şi alte responsabilităţi stabilite de conducerea instituţiei/sau a pedagogului.

 

11. Consemnează într-un registru de procese verbale, constatările din ziua respectivă şi informează pedagogul sau supraveghetorul de noapte.

 

12. Purtarea însemnului cu specificul elevului de serviciu (banderolă sau ecuson).

 

 

Art.6. Norme P.M. şi P.S.I.

 

În conformitate cu Legea 90/1996, N.P.M., N.T.S.M. şi adresei M.E.C. 37953/30.08.1999, precum şi a prevederilor regulamentului şcolar,

 

Elevilor interni le sunt interzise:

-          Intervenţia sub orice formă la instalaţiile electrice: tablouri electrice, prize, doze, întrerupătoare, etc.

 

-          Utilizarea veiozelor, aparatelor de radio, televizoare cu defecţiuni la cabluri, ştechere etc.

-          Folosirea de  improvizaţii electrice.

 

-          Folosirea reşourilor, termoplonjoarelor, aerotermelor sau alte aparate electrice ce pot arde instalaţia electrică.

 

-          Folosirea aparatelor de încălzit (numai în situaţii excepţionale şi doar cu acordul conducerii).

 

-          Călcatul lenjeriei în camere, aceasta se va face numai în spaţiile special amenajate (prevăzute cu prize cu împământare şi covoare termoizolante pe jos).

 

-          Căţăratul pe gemuri, burlane de scurgere a apei pluviale, centuri de împământare, etc.

-          Urcatul pe acoperişul căminului sau alte suprafeţe situate la înălţime.

-          Accesul pe balustrada căminului.

-          Rezemarea corpului de balustrade şi coborârea pe balustrade.

-          Accesul la hidranţi, stingătoare.

-          Fuga sau îmbulzeala pe holurile căminului.

-          Accesul băieţilor pe palierul fetelor şi invers.

-          Accesul în alte camere decât cea în care locuieşte, fără aprobarea celor ce locuiesc acolo.

 

-          Încuiatul camerelor pe dinăuntru şi nepermiterea pedagogului sau a supraveghetorului de noapte de a pătrunde în cameră.

 

-          Aruncarea unor obiecte pe geamurile camerelor.

 

-          Elevii au obligaţia de a anunţa pedagogul (sau supraveghetorul de noapte) despre orice problemă personală sau colectivă apărută pe timpul şederii sale în cămin.

 

Evacuarea elevilor din internat, în caz de alarme P.S.I. se va face conform instrucţiunilor planurilor de evacuare existente, în deplină ordine şi disciplină sub supravegherea personalului specializat. Activităţile sportive se vor desfăşura conform graficului şi sub supravegherea personalului abilitat. Competiţiile sportive se vor desfăşura după un program aprobat, cu acordul catedrei de educaţie fizică.

                                                                                                                                                      

 

 

 

 

DIRECTOR,                                                       DIRECTOR ADJUNCT,

Prof. Dr. Constanţa CHELARU                Prof. Mariana Magdalena UNGUREANU